Personalizacja stacji roboczych

Wybierając stację roboczą Dell mamy do wyboru dwie drogi postępowania. Możemy zdecydować się na gotową, z góry ustaloną konfigurację albo możemy ją indywidualnie dostosować według własnych specyficznych potrzeb.

Zakres modyfikacji

Wszystkie modele serii DELL Precision podlegają modyfikacji według preferencji klienta. Można przykładowo zwiększyć ilość pamięci RAM, dodać lub powiększyć pamięci masowe, zastosować różnego rodzaju rozwiązania RAID-owe, zamontować inne lub dołożyć dodatkowe karty graficzne, wybrać inny procesor itp., o ile jest to zgodne z możliwościami rozbudowy przewidzianymi przez producenta.

Opcja przygotowania dostosowanej do konkretnych, profesjonalnych zastosowań konfiguracji sprzętowej istnieje zarówno dla stacji roboczych mobilnych, wolnostojących (typu desktop), jak i przeznaczonych do montażu w szafach rackowych. Jest możliwość zakupu indywidualnej konfiguracji sprzętowej danego modelu już od pierwszej sztuki w zamówieniu (tylko seria Precision).

Jeżeli sami chcielibyśmy przygotować taką konfiguracje, można skorzystać z konfiguratora online, który pozwoli sprawdzić dopuszczalne przez producenta możliwości konfiguracyjne dla danego modelu. Niestety, nie istnieje wersja polskojęzyczna, ale jest wersja anglojęzyczna konfiguratora dostępnego na stronie internetowej producenta. Poniżej znajduje się link przekierowujący do tej strony.

Konfigurator stacji roboczych

Na powyższej stronie należy wyszukać interesujący nas model i korzystając z opcji Build Your Own przejść do opcji konfiguracyjnych. Poniżej znajduje się link przekierowujący do przykładowej strony z opcjami konfiguracyjnymi dla mobilnej stacji roboczej M5540.

Konfigurator dla mobilnej stacji roboczej M5540

Czy stacje takie będą nadal posiadały certyfikaty ISV?

Wszystkie stacje, także skonfigurowane indywidualnie, będą nadal będą objęte certyfikatem ISV, o ile modyfikacje będą wykonane w zakresie dopuszczalnym przez producenta dla tego modelu stacji.

Jak długo czeka się na model stacji roboczej z indywidualnie dostosowaną konfiguracją?

Czas oczekiwania zazwyczaj nie przekracza 14 dni roboczych. Dla stacji wolnostojących i rackowych jest zazwyczaj krótszy i wynosi do 10 dni. Wynika to z tego, że stacjonarne stacje serii DELL Precision składane są w Polsce. Na stacje mobilne zazwyczaj trzeba poczekać trochę dłużej (są montowane w Azji). W praktyce często zdarza się, że terminy te są jeszcze krótsze, zarówno dla stacji składanych w Polsce jak i w Azji.

Możliwości rozszerzenia gwarancji

Modyfikacji mogą podlegać także warunki gwarancji producenta. Standardowo każda stacja robocza jest objęta 3-letnią gwarancją podstawową typu Basic. W celu uzyskania pełniejszego wsparcia można zwiększyć zakres ochrony gwarancyjnej i warunki realizacji obsługi gwarancyjnej wybierając lub uaktualniając do jednej z dwóch opcji rozszerzenia gwarancji: ProSupport lub ProSupport Plus. W celu uzyskania najbardziej kompletnego wsparcia należy wybrać gwarancję ProSupport Plus. Za dodatkową opłatą można także wydłużyć okres ochrony gwarancyjnej z trzech do czterech lub pięciu lat.

Gwarancja podstawowa, czyli Basic zapewnia dostęp do pomocy w dni robocze w godzinach normalnej pracy serwisu (9-17). Bardziej zaawansowaną opcją są gwarancje o podwyższonych standardach typu ProSupport i ProSupport Plus, które pozwala zgłaszać awarię każdego dnia i o każdej porze (24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu). Przy każdym rodzaju gwarancji (Basic, ProSupport i ProSupport) następnego dnia roboczego po kontakcie z serwisem możemy spodziewać się wizyty serwisanta DELL-a w siedzibie firmy i podjęcia przez niego naprawy sprzętu.

Warto wiedzieć, że jeśli posiadamy podstawową gwarancję, to przy naprawie gwarancyjnej gdyby uszkodzeniu uległ dysk twardy, zostaje on wymieniony na nowy, a stary dysk zabiera serwisant ze sobą. Jeśli zależy nam na ochronie danych znajdujących się nawet na uszkodzonym nośniku, a korzystamy z podstawowej gwarancji Basic lub ProSupport, to powinniśmy zadbać o rozszerzenie gwarancji o opcję KYHD (Keep Your Hard Drive), która pozwala na zachowanie uszkodzonego nośnika danych przez korzystającego z naprawy gwarancyjnej. W gwarancji ProSupport Plus opcja ta jest już domyślnie ujęta.

Standardowo uszkodzenia mechaniczne z winy użytkownika nie są objęte naprawą gwarancyjną, ale do gwarancji Basic i ProSupport można dokupić opcję ADP (Accidental Damage Protection), która pozwala na zgłoszenie usterki mechanicznej raz w roku do bezpłatnej naprawy. ADP obejmuje ochroną uszkodzenia sprzętu powstałe w wyniku przypadkowych zdarzeń takich jak uderzenie, upadek lub zalanie. Tylko do gwarancji ProSupport Plus opcji ADP nie trzeba już kupować.

Jak można skorzystać z indywidualnie dostosowanej konfiguracji sprzętowej?

Niezależnie czy zdecydujemy się na gotowe rozwiązanie czy indywidualną konfigurację, w każdym z tych przypadków przydatnym będzie kontakt z profesjonalnym doradcą klienta, który podpowie najlepsze rozwiązanie i pomoże przygotować indywidualną konfigurację stacji roboczej dostosowaną do specyficznych potrzeb klienta, odpowiednią do przewidywanych zastosowań.

Poniżej podajemy dane kontaktowe przydatne do uzyskania fachowej pomocy przy wyborze konkretnego rozwiązania sprzętowego, a także do skalkulowania jego ceny w wypadku rozważania rozwiązań indywidualnie dostosowanych.

Pomoc oraz zamówienia:

doradca@dell24.pl

dell24.pl/kontakt